Saturday, February 11, 2012

Allah is calling me



Assalamualaikum
Bismillah wal Hamdulillah

     Alhamdulillah, still ada peluang n ruang untuk bertaubat hari ni. bila Allah uji, senyumlah n cuba tenangkan diri. yakin n pasti, esok lusa akan nampaklah hikmah semua yang terjadi. cuma persoalannya, maukah kita kembali kepada Ilahi? atau terus bermuram sendiri, bersedih hati?

Ujian itu Peneguh Iman
     Sedang sunyi termenung sendiri, ayah kol. seronok dengar suara ayah, excited n bertenaga. ayah kol semata-mata nak cerita isi ceramah kat masjid tadi. ya Allah tetiba tenang je hati ni. walaupun ak tak citer pape pun sal problem, tapi cukup sekadar dengar suara ayah n ibu, automatik jadi tenang n lapang dada ak. 
     Tentang ceramah tadi, ayah pesan kat ak. ia perihal orang-orang yang zalim. antara sifat mereka ialah PEMARAH, wuhuu memang terkena mucus membrane batang hidung ak. n ayah cakap, MARAH ni tak datang sorang-sorang, tapi sifat ni datang ngan pakej lain. bila seseorang itu ada sifat pemarah, automatik sifat hasad, dengki, ultra-ego, bangga diri, n mazmumah yang lain akan hidup subur dalam dirinya. segalanya kerana PEMARAH. 
     Selain kuat marah, orang zalim ni gak antara cirinya, jahil. jahil yang macam mana? bila berpendapat, dia saja betul. pendapat orang lain semuanya salah. bila bab cakap agama, dialah orang yang paling pandai dan betul. Ya Allah... terima kasih sebab hantar ayah untuk tazkirah si pendosa ni...
     Tenkiu ayah for such an important reminder. insyaAllah ak akan terus usaha untuk ubah diri ni jadi lebih baik. 

"ayah, tak tengok liverpool lawan Man U?"
"ish.. dah tak tengok dah bola skang. dah tua, ayah nak dengar ceramah."

dats my ayah! :-)

Sekarang Hati Pun dah Tenang
     Alhamdulillah, ringan rasa dada ni. sedang sibuk risaukan kata-kata manusia, hampir terlupa bahawa Allah sentiasa bersama hambaNya. menemani diri di setiap ujian yang melanda, menenangkan hati bila mana rasa duka, mengingatkan kembali yang dunia ini hanya sementara, gagal sekali sekala itu lumrah manusia, ingatlah, ini penting untuk setiap hamba;

"Bila kamu ada Allah, kamu ada segalanya!"


Ya Allah, sampaikanlah ibu n ayah ke kuantan ni. ak nak cium tangan mereka, ameen.. 
(ahli famili yang lain turut dijemput hadir. hehe)

:-)

5 comments:

..ika itu aku.. said...

ALLAH ada kat setiap langkah hamba2NYA. Kita je selalu lupa.. T_T

Tatang Tajudin Ibnu Supyan said...

Semoga Barokah... Selalu SEMANGAT untuk terus dekat dengan Allah Yang Maha Kuasa.

Ameer Faris Azman said...

moga tetap dalam iman dan amal.. ukhuwah fillah bro.. =)

dRopPuc!noo™ said...

:) Allah sentiasa bersama, kita je kadang2 lupa..

kingspreacher said...

Sesungguhnya Allah berada pada sangkaan hambaNya. Jika kita bersangka baik kepada Allah dan merasa Allah itu dekat, inshaAllah Dia memang dekat.

Salam ziarah dari bumi permaisuri.

Related Posts with Thumbnails

pageviews