Tuesday, August 2, 2011

Dulu-dulu : kala senja itu

Assalamualaikum 
Bismillah wal Hamdulillah 

     Sementara menunggu waktu berbuka puasa ni, beta ingat nak story sal citer kenangan dulu-dulu. beta sejak umo 7 bulan, dah start dibela oleh mak n bapak sedara. beta panggil mokde (mak uda) ngan ayah uda. bantal busuk yang mokde jahitkan tym beta umo 5 taun, masih kekal menjadi khazanah terulung yang masih wujud di bilik tido beta. kami membesar bersama-sama, banyak suka duka kami harungi sepanjang lebih sedekad beta hidup. kah3
     Peristiwa ni berlaku tym beta umo 8 taun kalo tak silap. ia terjadi tatkala senja menjelmakan diri, dan akan kekal menjadi memori terpahat di sanubari..










     Cesss.. kami terus masuk umah seolah-olah takde pape berlaku. tapi memang tak tipu punye, AJK masjid yang datang anta jemputan tadi memang pakai baju batik warna warni. arghh tekanan betul, baju n songkok pun bleh wat jadi seram.

Jangan datang umah orang tym senja! pas maghrib or isya' kan boleh. grrrr...

4 comments:

NURUL AMIRA ZAINUDIN said...

hahaha, pun bolehhhh :PP

bez amin said...

hehe..budak2 mudah tpengaruh cite seram..

Akikazu Kaminaga said...

Memang sempoi! Menarik! Tertarik! Kau mmg De BOoOoOOOoooom!!!

AL-FATIHAH untuk arwah Ayah Ude.... Mmg byk kenangan dgn dia... dia yg ajar aku jd berani....... Semoga arwah di cucuri rahmat dan di tempatkan di dalam golongan org2 yg beriman... AMIN.....

bez amin said...

al fatihah..rasa cam baru semalam ayah uda bawak g minum teh tarik..

Related Posts with Thumbnails

pageviews